Wikia

Nummer Vijf is een van de tien Loriërs die ontsnapt zijn toen de Mogadoren de planeet Loriën aanvielen, en is een van de zes overgeblevenen van de Lorische Garde. Hij werd gevonden door John, Zes en Sarah in Arkansas nadat Vijf het Lorische teken voor "Vijf" in een maisveld gebrand had en op internet een boodschap had achtergelaten met een locatie om elkaar te ontmoeten. Vijf is zeventien jaar oud, wat hem de op één na oudste Garde maakt, na Zeven/Marina.

Persoonlijkheid Edit

Nummer Vijf heeft een intelligente, sluwe persoonlijkheid, wat bleek uit het feit dat hij erin slaagde te verbergen dat hij een verrader was, toen hij de Garde voor het eerst ontmoette. Hij is tevens ontzettend sterk en heeft controle over krachtige telekinese. Volgens Vijf overleed zijn Cêpan zes maanden na hun aankomst op Aarde aan een ziekte, de 5 jaar jonge Loriër alleen achterlatend.

Setrákus Ra spoorde hem echter al snel op en hersenspoelde Vijf opdat hij zich bij de Mogadoren zou voegen. Deze wrede, tegen-natuurlijke opvoeding vernietigde Vijfs geloof in de Garde en het grote plan van de Ouderen, waardoor Vijf mentaal in de war en niet helemaal stabiel is.

Na het grote gevecht in De val van Vijf barst Vijf los in een tirade over hoeveel er mis is met het plan van de Ouderen, hoe de manier van Setrákus Ra de enige juiste is en hoe de Garde hopeloos verloren is door hun zogenaamde misvatting dat het vernietigen van Mogadoren de oplossing is.

Ondanks zijn verwrongen opvattingen heeft hij nog een klein vergevingsgezind element in zich, wanneer hij Acht en Marina probeert te redden door hen de kans te geven zich bij zijn zijde te voegen (aangezien zij de enige twee waren die hem mededogen toonden).

Hij laat zich makkelijk boos maken (voornamelijk door pesterijtjes van Negen), tot op het punt dat hij Negen probeert te vermoorden en daarmee per ongeluk Acht doodt, wanneer deze tussenbeide komt. Uit zijn schuldgevoel voor de dood van Acht blijkt dat Vijf geen complete sociopaat is.

Later wordt Vijf door Zeven/Marina beschreven als krankzinnig en gestoord, terwijl Tien/Ella hem beschrijft als gebroken en verward. Ondanks zijn moord op Acht, voelen ze beide toch een soort medeleven voor hem.